Dziś jest:
Sobota, 23 listopada 2024
Nasze położenie na tej Ziemi wygląda osobliwie, każdy z nas pojawia się mimowolnie i bez zaproszenia, na krótki pobyt bez uświadomionego celu. Nie mogę nadziwić się tej tajemnicy...
/Albert Einstein/
Komentarze: 0
Wyświetleń: 3868x | Ocen: 0
Oceń: 2/5
Średnia ocena: 0/5
NAJWIĘKSZY WYNALAZCA W DZIEJACH LUDZKOŚCI UCZESTNICZYŁ W SEANSACH SPIRYTYSTYCZNYCH
Thomas Alva Edison (ur. 11 lutego 1847 w Milanie, zm. 18 października 1931 w West Orange) był amerykańskim przedsiębiorczym wynalazcą, który został opisany jako największy wynalazca Ameryki.
Thomas Edison uznany jest za jednego z najbardziej genialnych i utytułowanych wynalazców na świecie, który zgromadził ponad tysiąc patentów za swojego życia. Jako przedsiębiorca i biznesmen wykorzystywał techniki masowej produkcji, aby przekonać, że jego wynalazki rozprzestrzeniają się na cały świat, dając energię elektryczną i światło, ruch, zdjęcia i nagrania dźwiękowe dla milionów
Większość z najwcześniejszych wynalazków Edisona były związane z telegrafią, a jego pierwszy patent dotyczy elektrycznego rejestratora głosów: patent amerykański 90,646 przyznany 1 czerwca 1869 r. Ten wynalazek niestety nie okazał się handlowym sukcesem, dlatego też później Edison skoncentrował się na urządzeniach, po których oczekiwał, że będą cieszyć się powodzeniem na rynku.
Wkrótce udało mu się udoskonalić system telegraficznego przekazywania abonentom kursów złota na giełdzie, otrzymał za to czterdzieści tysięcy dolarów. Następstwem tego wynalazku był szereg innych i dzięki temu Edison stał się sławny i bogaty.
Do jego najbardziej oryginalnego wynalazku należy fonograf, który został opatentowany w 1877 r. W 1879 r. wynalazł żarówkę elektryczną. Nie należał on do pierwszych wynalazców, którzy wpadli na to by zastosować elektryczność w oświetleniu. Już wcześniej stosowano lampy łukowe do oświetlania ulic Paryża. Jednak żarówka Edisona i stworzony przez niego system rozprowadzania energii elektrycznej umożliwiły rozprowadzanie energii elektrycznej do oświetlania mieszkań. W 1882 r. Thomas zaczął prowadzić przedsiębiorstwo, które wytwarzało energię elektryczną dla mieszkańców Nowego Jorku. Edison w znaczącym stopniu przysłużył się ulepszeniu kamery filmowej i aparatu projekcyjnego. Doprowadził do istotnych udoskonaleń w konstrukcji telefonu (mikrofon węglowy poprawił słyszalność), maszyny do pisania i telegrafu. Wynalazł też m.in.:
• powielacz,
• dyktafon,
• akumulator.
Mało znanym epizodem z jego życia jest ogromne zainteresowanie spirytyzmem, czyli kontaktem z duchami. Edison uczestniczył w wielu seansach spirytystycznych, podczas których widział na własne oczy tzw. materializacje duchów za pomocą energii medium na oczach zdumionych uczestników seansu. To właśnie te doświadczenia sprawiły, że w ostatnich latach swojego życia zaczął pracować nad telefonem do rozmów ze zmarłymi. Opowiedział o tym w jednym z wywiadów.
„Od jakiegoś czasu pracuję przy budowie aparatu, aby sprawdzić, czy osoby, które opuściły ziemię, mogą się z nami komunikować” – zdradzał w rozmowie z B.C. Forbesem słynny wynalazca. „Jeśli to się kiedykolwiek uda, nie skorzystam z żadnych środków okultystycznych, zagadkowych, tajemniczych czy ekscentrycznych, w tym mediów, ale metod naukowych” - zapewniał Thomas Edison.
Mimo podjętych prób nie udało mu się doprowadzić prac nad urządzeniem do końca, a szczegóły projektu zaginęły.
Thomas Edison miał także zdumiewający talent do wizji tego, jak będzie wyglądał świat, kiedy ludzkość opanuje podróże powietrzne.
Wizje Edisona o rozwoju lotnictwa
Prasa z poprzednich stuleci to fascynujące źródło informacji. Ciekawie jest czytać wypowiedzi osób, które dziś znamy z annałów historii. Oto, co o rozwoju lotnictwa – nazywanego wówczas aeronautyką – sądził 112 lat temu słynny amerykański wynalazca Thomas Edison (1847-1931). Wygląda na to, że nad klasyczne samoloty przedkładał… śmigłowce. Mimo, że te jeszcze nawet nie istniały.
„Gazeta Robotnicza” z 10 października 1908 roku tak donosiła Czytelnikom w krótkiej notatce prasowej, zatytułowanej Zdanie Edisona o aeronautyce.
„The Evening Standard” podaje interesujący interwiew Edisona o żegludze powietrznej. Słynny wynalazca wypowiedział zdanie, że ani balon, ani aeroplan nie rozwiążą kwestji aeronautyki.
– Jestem silnie przekonany – rzekł Edison – że w powietrzu można będzie zaprowadzić komunikację równie pewną i łatwą, jak na lądzie lub morzu. Lecz mam mało zaufania do balonów, będących igraszką wiatrów, a tem mniej do aeroplanów.
Przyrząd braci Wright jest zależny głównie od osobistych zalet osoby, która nim kieruje. Dość tylko, aby zamiast Wrighta kierował aeroplanem ktoś inny, a przyrząd nie będzie funkcjonował.
Nie ulega wątpliwości, że balon i aeroplan zostaną z czasem ulepszone, lecz przywiązuję większą nadzieję do zastosowania innej zasady. Henryk Farman był na dobrej drodze. Przyrząd do latania w przyszłości będzie się unosił za pomocą mechanizmu, opartego na zasadzie śruby spiralnej, i nie będzie wymagał dla wzlotu ruchu popychającego. Będzie się podnosił na wysokość, na której znajdzie dogodne prądy powietrzne. Będzie latał z wiatrem lub pod wiatr i będzie mógł się unosić tuż ponad ziemią. Da się to dokonać przez proste zastosowanie starych wiadomości mechanicznych w nowym kierunku”.
Przywołany Henri Farman (1874-1958) był pionierem lotnictwa: pilotem, konstruktorem i producentem. Ten Francuz brytyjskiego pochodzenia najpierw studiował malarstwo na Akademii Sztuk Pięknych. Potem z pasją uprawiał cyklistykę i automobilizm. Gdy zaś za oceanem bracia Wright w 1903 roku opatentowali i zbudowali napędzany silnikiem spalinowym „latający aparat” o nazwie Wright Flyer, oszalał na jego punkcie. Był pierwszym pilotem, który przeleciał taką maszyną więcej niż kilometr po obwodzie zamkniętym.
Wkrótce – w latach 1908-1910 – a więc wówczas, gdy ukazał się ten artykuł, Farman zaczął bić rekordy świata w takich konkurencjach, jak odległość, prędkość, wysokość i czas lotu. Był pierwszym na świecie konstruktorem i producentem samolotów, który zastosował lotki.
A Edison? Uzyskał blisko tysiąc patentów, jednak te z dziedziny lotnictwa wolał zostawić innym… Natomiast pierwszy śmigłowiec – zwany wówczas „śrubowym samolotem” – skonstruował w 1912 roku duński inżynier i wynalazca Jacob C. H. Ellehammer.
W muzeum Henrego Forda znajduje się ostatni oddech Thomasa Edisona. Przechowywany jest on w szczelnie zamkniętej probówce. Thomas Edison zmarł w 1931 roku po długiej chorobie. W dniu śmierci Wynalazcy w Stanach Zjednoczonych wyłączono elektryczność, aby upamiętnić to wydarzenie.
Autor: Margo11, FN
Uwaga wszyscy czytelnicy śledzący wydarzenia związane z naszym projektem KONTAKT. Temat pojawi się już podczas najbliższego LIVESTREAM FN z pokładu okrętu Nautilus w sobotę 16 maja 2020 o godz. 21.00. Zapraszamy na pokład!
I jeszcze jedna, ważna informacja. Na końcu tekstu PROJEKT KONTAKT – DŹWIĘKOWY ZNAK WODNY pojawiła się ważna aktualizacja. Prosimy o zapoznanie się z tym, co pojawiło się na końcu publikacji.
https://www.nautilus.org.pl/artykuly,3944,projekt-kontakt--dzwiekowy-znak-wodny.html
Komentarze: 0
Wyświetleń: 3868x | Ocen: 0
Oceń: 2/5
Średnia ocena: 0/5
Wejście na pokład
Wiadomość z okrętu Nautilus
UFO24
więcej na: emilcin.com
Artykułem interesują się
Dziennik Pokładowy
FILM FN
EMILCIN - materiał archiwalny
Archiwalne audycje FN
Poleć znajomemu
Najnowsze w serwisie