Dziś jest:
Czwartek, 28 listopada 2024

Nasze położenie na tej Ziemi wygląda osobliwie, każdy z nas pojawia się mimowolnie i bez zaproszenia, na krótki pobyt bez uświadomionego celu. Nie mogę nadziwić się tej tajemnicy... 
/Albert Einstein/

Komentarze: 0
Wyświetleń: 8543x | Ocen: 0

Oceń: 2/5
Średnia ocena: 0/5


Czw, 29 lip 2021 22:25   
Autor: FN, źródło: FN   

TAJEMNICA LOTU MH-370 – NOWA HIPOTEZA POTWIERDZA CELOWE DZIAŁANIE PILOTA

8 marca 2014 roku Boeing 777 linii lotniczej Malaysia Airlines zniknął z lotniczych radarów. Ponad 7 lat później nadal nie wiemy, co się stało z malezyjską maszyną. Nieznane są ani przyczyny katastrofy, ani miejsce spoczywania wraku. Francuzi mocno wierzą w to, że winny jest pilot, który działał z premedytacją.

 

Zaginięcie Boeinga 777 lotu MH370 to największa zagadka lotnictwa cywilnego. 8 marca 2014 roku samolot linii Malaysia Airlines wystartował z lotniska w Kuala Lumpur. Jego portem docelowym był Pekin. Do Chin nigdy jednak nie dotarł. Po niecałych 40 minutach od wzniesienia się w powietrze maszyna zniknęła z radarów. Leciała jeszcze przez kilka godzin, jednak jej dokładna trasa nie jest znana. Wraku wciąż jednak nie odnaleziono i jak na razie nie zanosi się na to, by sytuacja ta miała ulec zmianie. W tej chwili nie są prowadzone żadne oficjalne poszukiwania na szeroką skalę. Rodziny ofiar marzą o tym, by poznać prawdę. Zaginięcie Boeinga Malaysia Airlines uznawane jest za największą zagadkę lotnictwa cywilnego. Mimo to Malezja nie zdecydowała się do tej pory na wznowienie poszukiwań wraku.

 

Zagadka zaginięcia lotu MH370 – ciekawy wątek w sprawie pilota i jego prób na symulatorze

Zagadkę katastrofy próbowały wyjaśnić oficjalne służby. Bezskutecznie. Po czterech latach od wypadku opublikowano ponad 500-stronnicowy raport, który nie podał dokładnych przyczyn zdarzenia. Śledczy stwierdzili jedynie, że kurs samolotu prawdopodobnie został zmieniony celowo, ale nie potrafią stwierdzić, kto i dlaczego to zrobił. Długo o wyjaśnienie zagadki lotu MH370 walczyli Francuzi.

Głównym podejrzanym pozostaje pilot, Zaharie Ahmad Shah. Mężczyzna w dniu tragedii miał 53 lata. Był niezwykle doświadczony w swoim fachu. Prywatne mąż i ojciec trójki dzieci. W domu posiadał symulator lotów. Według nieoficjalnych informacji kilka tygodni przed śmiercią wykonał na nim lot niezwykle zbliżony trasą do MH370.



Najnowsze ustalenia nie pozostawiają złudzeń, że maszyna wielokrotnie zmieniała kierunek lotu i jego prędkość. Dzięki temu skutecznie myliła obsługę naziemną i radary. Sugeruje to także, że pilot podczas całego lotu był aktywny. Podejrzenia padają więc na niego.



 

Richard Godfrey rozwiąże zagadkę katastrofy?

Rozwiązaniem zagadki wciąż zajmują się osoby niezależne, takie jak Richard Godfrey. To inżynier lotnictwa, który za wszelką cenę chce odnaleźć wrak MH370 i raz na zawsze wyjaśnić sprawę, która od lat spędza sen z powiek.



Zdaniem Godfreya, który wykorzystał metodę WSPR (Weak Signal Propagation Reporter), samolot podczas podróży zahaczył o osiem połączeń wiązek laserowych WSPR, dzięki czemu można dość precyzyjnie ustalić trasę jego lotu. Pokrywa się ona z torem ustalonym na podstawie danych satelitarnych Inmarsat.

Tajemnica lotu MH370. Nowe ustalenia w sprawie boeinga zaginionego 7 lat temu

Francuskie źródła mocno obstawiają, iż do tragedii doprowadził pilot. Zaharie Ahmad Shah mógł mieć depresję. Podejrzewa się, że celowo dokonał dekompresji kabiny, by pasażerowie z powodu braku tlen stracili przytomność i nie przeszkodzili mu w ucieczce z radarów.

 - Pewne skręty wykonane przez Boeinga 777 można wykonać tylko ręcznie. Ktoś miał kontrolę nad samolotem do samego końca - twierdzą eksperci cytowani przez "Le Parisien".

- Pilot MH370 generalnie unikał oficjalnych tras lotu od godziny 18:00, ale korzystał z punktów orientacyjnych, aby nawigować po nieoficjalnych trasach lotu w Cieśninie Malakka, wokół Sumatry i przez południowy Ocean Indyjski - powiedział Richard Godfrey w rozmowie z "The Guardian".


Czy Zaharie Ahmad Shah faktycznie celowo przeprowadził ucieczkę z radarów, skrzętnie planując samobójstwo połączone z morderstwem 238 innych osób znajdujących się na pokładzie? W rozwiązaniu zagadki z pewnością pomogłyby czarne skrzynki, które znajdują się w pobliżu miejsca katastrofy samolotu.

Używając programu komputerowego o nazwie Weak Signal Propagation Reporter (WSPR), Godfrey prześledził trasę lotu MH370 i odkrył, że przez około 22 minut samolot krążył w pobliżu wybrzeża indonezyjskiej wyspy Sumatry. Odkrycie stoi w sprzeczności z dotychczasowymi ustaleniami, że maszyna po wykonaniu szeregu skrętów, poleciała na bezpośrednio nad Ocean Indyjski.

 "To, co odkryłem dzięki WSPR wskazuje na to, że samolot krążył w pobliżu wyspy przez ponad 20 minut" - powiedział Godfrey.

 "Byłem zaskoczony tym odkryciem, a także tym, że tak długo maszyna utrzymywana była w holdingu [lot nad małym obszarem]”

 Według badacza samolot był około 200 kilometrów od wybrzeża.

 

"Jeśli celem pilota było sprawienie, aby MH370 zniknął bez śladu, to dlaczego marnował paliwo, latając dookoła, a nie skierował się bezpośrednio do najbardziej odległego obszaru na Oceanie Indyjskim?" – mówi badacz.

 

Katastrofa lotu MH370

Boeing 777 lecący z Kuala Lumpur do Pekinu rozbił się w marcu 2014 r., a sterujący nim kapitan Zaharie Ahmad Shah zginął wraz z 238 pasażerami i członkami załogi. Samolot zniknął z radarów niecałą godzinę po starcie i nie odpowiadał na wezwania kontrolerów. Wrak samolotu nie został dotąd odnaleziony, a jego poszukiwania uznano za najbardziej kosztowne w historii lotnictwa - pisze portal 9news. Nie ustalono również definitywnie przyczyn katastrofy.

 Raport niezależnych ekspertów w oparciu o badania jednego ze znalezionych pojedynczych fragmentów skrzydła podważał teorię o celowym rozbiciu samolotu przez pilota, która była główną tezą rozważaną przez malezyjskich śledczych. Australijskie władze jako najbardziej prawdopodobną wersję uznały spadek ciśnienia w kabinie i utratę przytomności przez załogę i pasażerów.

Do tej pory przeszukano ponad 50 tys. mil kwadratowych i znaleziono tylko 33 szczątki zaginionego lotu MH370. Miejsce pobytu 239 pasażerów i załogi wciąż pozostaje całkowitą tajemnicą.

Komentarze: 0
Wyświetleń: 8543x | Ocen: 0

Oceń: 2/5
Średnia ocena: 0/5


Czw, 29 lip 2021 22:25   
Autor: FN, źródło: FN   



* Komentarze są chwilowo wyłączone.

Wejście na pokład

Wiadomość z okrętu Nautilus

ONI WRACAJĄ W SNACH I DAJĄ ZNAKI... polecamy przeczytanie tekstu w dziale XXI PIĘTRO w serwisie FN .... ....

UFO24

więcej na: emilcin.com

Sob, 3 luty 2024 14:19 | Z POCZTY DO FN: [...] Mam obecnie 50 lat wiec juz długo nie bedzie mnie na tym świecie albo bede mial skleroze. 44 lata temu mieszkałam w Bytomiujednyna rozrywka wieczorem dla nas był wtedy jedno okno na ostatnim pietrze i akwarium nie umiałem jeszcze czytać ,zreszta ksiażki wtedy były nie dostepne.byliśmy tak biedni ze nie mieliśmy ani radia ani telewizora matka miała wykształcenie podstawowe ojczym tez pewnego dnia jesienią ojczym zobaczył swiatlo za oknem dysk poruszający sie powoli...

Artykułem interesują się

Poniżej lista Załogantów, których zainteresował ten artykuł. Możesz kliknąć na nazwę Załoganta, aby się z nim skontaktować.

Dziennik Pokładowy

Sobota, 27 stycznia 2024 | Piszę datę w tytule tego wpisu w Dzienniku Pokładowym i zamiast rok 2024 napisałem 2023. Oczywiście po chwili się poprawiłem, ale ta moja pomyłka pokazała, że czas biegnie błyskawicznie. Ostatnie 4 miesiące od mojego odejścia z pracy minęły jak dosłownie 4 dni. Nie mogę w to uwierzyć, że ostatnią audycję miałem dwa miesiące temu, a ostatni wpis w Dzienniku Pokładowym zrobiłem… rok temu...

czytaj dalej

FILM FN

EMILCIN - materiał archiwalny

archiwum filmów

Archiwalne audycje FN

Playlista:

rozwiń playlistę




Właściwe, pełne archiwum audycji w przygotowaniu...
Będzie dostępne już wkrótce!

Poleć znajomemu

Poleć nasz serwis swojemu znajomemu. Podaj emaila znajomego, a zostanie wysłane do niego zaproszenie.

Najnowsze w serwisie

Wyświetl: Działy Chronologicznie | Max:

Najnowsze artykuły:

Najnowsze w XXI Piętro:

Najnowsze w FN24:

Najnowsze Pytania do FN:

Ostatnie porady w Szalupie Ratunkowej:

Najnowsze w Dzienniku Pokładowym:

Najnowsze recenzje:

Najnowsze w KAJUTA ZAŁOGI: OKRĘT NAUTILUS - pokład on-line:

Najnowsze w KAJUTA ZAŁOGI: Projekt Messing - najnowsze informacje:

Najnowsze w KAJUTA ZAŁOGI: PROJEKTY FUNDACJI NAUTILUS:

Informacja dotycząca cookies: Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu logowania i utrzymywania sesji Użytkownika. Jeśli już zapoznałeś się z tą informacją, kliknij tutaj, aby ją zamknąć.