Dziś jest:
Czwartek, 17 kwietnia 2025

Jedność myśli, słowa i czynu. To jedyna droga do szczęścia.
Sathya Sai Baba

Komentarze: 7
Wyświetleń: 1064x | Ocen: 18

Oceń: 2/5
Średnia ocena: 5/5


Sob, 12 kwi 2025 09:12   
Autor: FN, źródło: FN   

PIRAMIDY I PRĘDKOŚĆ ŚWIATŁA. CZY TWÓRCY PIRAMID JĄ ZNALI?

Światło w próżni porusza się z prędkością 299 792 458 metrów na sekundę.Tę wartość zna praktycznie każdy fizyk.


Kiedy spojrzymy na lokalizację Wielkiej Piramidy w Gizie, wtedy dostaniemy następujące koordynaty.






Szerokość geograficzna piramidy Cheopsa to 29,9792458°N. Obie wartości są więc ze sobą zaskakująco zgodne. Czyżby budowniczowie piramid przewidzieli przyszłość i zostawili nam kolejną informację o potędze swojej wiedzy?

Co mówi oficjalna nauka:

  • Brak wiedzy o prędkości światła w starożytności: Pierwsze pomiary prędkości światła przeprowadził duński astronom Ole Rømer w 1676 roku, czyli ponad 4500 lat po wybudowaniu piramidy.

  • Inne jednostki miary: według oficjalnej nauki starożytni Egipcjanie nie używali metrów; ich jednostką długości był łokieć (około 52,36 cm). Prędkość światła wyrażona w łokciach to około 571 033 253 łokci na sekundę, co nie odpowiada współrzędnym piramidy.​ Twórcy piramidy musieliby przewidzieć przyszłość i poznać dane dotyczące naszej metodologii liczenia prędkości światła, a także lokalizowania obiektów na Ziemi


Pierwszym człowiekiem badającym prędkość światła był Ole Rømer, duński astronom. W 1676 roku oszacował on tę wartość na 226 663 kilometrów na sekundę – 24,4 procent poniżej rzeczywistej wartości. Zdaniem historyków starożytni Egipcjanie nie mieli dokładniejszych informacji dotyczących prędkości światła. Ale przecież ta zbieżność jest wręcz idealna... (!)

Komentarze: 7
Wyświetleń: 1064x | Ocen: 18

Oceń: 2/5
Średnia ocena: 5/5


Sob, 12 kwi 2025 09:12   
Autor: FN, źródło: FN   


Komentarze (7)
Poniżej znajduje się lista komentarzy.

Wt, 15 kwi 2025 11:56 | ocena: + 1

adrianekleo | Załogant

Hejal Bobik Uta Hano napisał:

Prawa fizyki we wszechświecie i pulsujące „korale” czasu.

"Nie należy stosować fizyki do zjawisk niefizycznych. Ich cechą wspólną jest wibracja, a nie energia mierzalna w laboratoriach fizyków za pomocą materialnych narzędzi. A co z energią psychiczną, duchową? Widzisz ją? Potrafisz zmierzyć? Energia fizyczna może być tworzona znikąd, z próżni - jeżeli potrafisz zainicjować odpowiednią wibrację. Gdy ludzie odkryją tę wibracją i zbudują urządzenie do jej generowania oraz wykorzystania, otrzymają niewyczerpalne Źródło energii.

Nauka ziemska nie odkryła jeszcze większości praw obowiązujących we wszechświecie materialnym i niematerialnym. Prawa fizyki nie są stałe i niezmienne dla całego wszechświata. Najlepszym przykładem jest prędkość światła. W Układzie Słonecznym wynosi prawie 300 000 km/s, a w innych miejscach kosmosu może wynosić 100 000 km/s lub 400 000 km/s. Zależy to od gęstości i przekątnej rzeczywistości oraz tempa przepływu „korali” czasu.

Przez „korale” czasu mam na myśli ułożenie cząstek czasu jedna po drugiej, jak na sznurku, ale w wielu wymiarach równocześnie, które pulsują. Wyobraźcie sobie sznur korali, w których wszystkie koraliki są bardzo małe, a na chwilę jeden gwałtownie się powiększa (teraźniejszość) zasłaniając wszystkie inne (przeszłość i przyszłość), by zniknąć wyparty przez kolejny duży „koralik”.

Indianie wiedzieli, że czas nie jest linearny, bo te „koraliki” mogą być używane wiele razy (teraźniejszość jest równocześnie obok przyszłości i przeszłości) i są splątane."

Pon, 14 kwi 2025 17:42 | brak oceny

zitto | Załogant

Zbieżność cyfr rzeczywiście zadziwiajaca. Ale jeszcze jedno jest zadziwiające - jak przewidzieli, że dokładnie taka szerokość wypadnie w tym miejscu w dalekiej przyszłości, gdy w Greenwich zostanie ustalona szerokość 0, co będzie skutkowało taką właśnie szerokością geograficzną dla piramidy!

Rozwiń odpowiedzi (1)

Pon, 14 kwi 2025 20:06 | brak oceny

Dariusz_11 | Załogant

@zitto, chyba ”Grynicz” to długość geograficzna, a szerokość geograficzna odnosi się do równika.
Pozdrawiam

Rozwiń odpowiedzi (1)

Pon, 14 kwi 2025 20:17 | brak oceny

zitto | Załogant

@Dariusz_11,
Oczywiście masz rację.

Nie, 13 kwi 2025 15:27 | ocena: + 1

Dariusz_11 | Załogant

Ja osobiście skłaniam się do teorii, gdzie budowniczymi piramid jako siła robocza byli ludzie, ale już wiedzę, pomysły, organizację pracy otrzymali od istot wyższych. Dla jednych te istoty to obcy lub kosmici, dla innych np. forma przekazu telepatycznego od tych istot.
Żył kiedyś niejaki Ed Leedskalnin, który w latach 1920-1951 zbudował i przeniósł/przewiózł, tzw. Koralowy Zamek w USA. Twierdził on, że posiadł wiedzę, dzięki której zbudował swój zamek oraz wie jak zostały zbudowane m.in. piramidy w Egipcie. Skoro ten człowiek otrzymał lub skądś posiadł taką wiedzę i co najważniejsze skorzystał z niej, na co są dowody, to chyba przez analogię możliwe było zaistnienie podobnego przypadku w przeszłości.
Nam jako „potomkom” pozostało odkrywanie parametrów, wymiarów, położenia przedmiotowych piramid, oraz sposobów budowy. Być może nie było to głównym celem budowniczych piramid, ale na dzień dzisiejszy jest to przedmiotem nie tylko fascynacji, ale powstania „egiptologii”, wielu teorii, turystyki.
Jeszcze małe sprostowanie do naszego Załoganta Pedro-S: cyt.”…. wyrzucenie liczby siedem na standardowej kostce do gry….”. Chyba miałeś na myśli cyfrę siedem ? Czy też sprawdzasz naszą czujność lub zachęcasz w ten sposób do napisania postu ? Miło Cię znowu czytać oraz polemizować z Twoimi postami.

Pozdrawiam

Rozwiń odpowiedzi (1)

Nie, 13 kwi 2025 19:49 | ocena: + 2

Pedro-S | Załogant

@Dariusz_11, Szanowny Załogancie.
W naszym rozważaniu dochodzimy do podobnych wniosków. Należy wykluczyć raczej, że w tamtych czasach Egipcjanie sami mieli takie osiągnięcia naukowe. Zgadzam się z tym, że w jakiś, nieznany nam sposób, mogli otrzymywać informacje od istot wyższych?
Co do "7", wiem, że jest to cyfra. Liczby składają się z cyfr. Często jednak ludzie potrafią się pomylić w określeniu lub też po prostu nie zauważyć swojego błędu. Przepraszam za to wszystkich, którzy czytali mój post.
Dariuszu, dziękuję za ciepłe słowa pod moim adresem. Jest mi również miło i przyjemnie podróżować z Tobą na tym samym pokładzie Nautilusa.
Pozdrawiam serdecznie. Pedro

Nie, 13 kwi 2025 10:08 | ocena: + 3

Pedro-S | Załogant

Szanowni Załoganci i Czytelnicy.

Zdarzenia pewne to te, które mają gwarantowane wystąpienie, a ich prawdopodobieństwo wynosi 1. Przykładem takiego zjawiska jest wschód słońca kolejnego dnia. Natomiast zdarzenia niemożliwe nigdy się nie zdarzą, co oznacza, że ich prawdopodobieństwo to 0. Dla ilustracji, wyrzucenie liczby siedem na standardowej kostce do gry z sześcioma ściankami jest nierealne.
Tak więc powtórzenie dziewięciu liczb w tzw. ciągu, jest - moim zdaniem - niemożliwe, tym bardziej, że nie były one wybierane, lecz wynikały z obliczeń matematycznych, które zastosowano do potrzeb w geometrii. Nauka podaje, że pierwsze wyniki dotyczące prędkości światła podane były dopiero w XVII wieku przez duńskiego naukowca ( nie były one jednak dokładne ). W późniejszych latach były poprawiane przez kolejnych naukowców. Skąd więc dziewięć liczb były tak dokładnie podane już 4500 lat temu i, o dziwo, zgodne do wyniku dot. prędkości światła?
To wprost niesłychane, aby był to przypadek prawdopodobieństwa?
Jeżeli, przyjmując hipotetycznie, nie mogli tego znać Egipcjanie, nie można wykluczyć, że brała w tym udział obca inteligencja? Nie ma na to dowodów, ale jak wiemy nauka nie na wszystko posiada dowody, a jednak istnieje wiele zjawisk i zdarzeń dziejących się w naszej rzeczywistości. To jest tylko moje rozważanie, każdy ma prawo myśleć inaczej. Zapraszam do dyskusji.
Pozdrawiam serdecznie. Pedro

Wyświetl według: Chronologicznie Ocena
w kolejności: rosnąco malejąco

* Informujemy, iż treści zamieszczane w komentarzach, lub innych rubrykach, w których internauta może dodać swój wpis nie są stanowiskiem Fundacji Nautilus i nie stanowią one odzwierciedlenia naszych poglądów, upodobań bądź sympatii. Fundacja Nautilus nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczanych przez Użytkowników.

Aby dodać komentarz, zaloguj się.

Wejście na pokład

Wiadomość z okrętu Nautilus

13 kwietnia - pozdrowienia dla wszystkich z trasy. Kierunek? Morze Bałtyckie [...]

UFO24

więcej na: emilcin.com

Pon, 24 mar 2025 21:16 | [KONTAKT] Szanowny Panie Robercie nie wiem czy taka informacja jest warta katalogowania ale podaję.

Artykułem interesują się

Poniżej lista Załogantów, których zainteresował ten artykuł. Możesz kliknąć na nazwę Załoganta, aby się z nim skontaktować.

Dziennik Pokładowy

Sobota, 5 kwietnia 2025 | Czy można jednym zdaniem zmienić świat? Ja wierzę, że trafna myśl zapisania słowami ma gigantyczną energię, jeśli zawiera w sobie światło czyli prawdę. I może zmienić jednego człowieka, czyli tak naprawdę cały świat. Jak to działa? Zobaczycie sami, bo chłopaki już wyruszyli!

czytaj dalej

FILM FN

Teleskop Webba sfotografował UFO?

archiwum filmów

Archiwalne audycje FN

Playlista:

rozwiń playlistę




Właściwe, pełne archiwum audycji w przygotowaniu...
Będzie dostępne już wkrótce!

Poleć znajomemu

Poleć nasz serwis swojemu znajomemu. Podaj emaila znajomego, a zostanie wysłane do niego zaproszenie.

Najnowsze w serwisie

Wyświetl: Działy Chronologicznie | Max:

Najnowsze artykuły:

Najnowsze w XXI Piętro:

Najnowsze w FN24:

Najnowsze Pytania do FN:

Ostatnie porady w Szalupie Ratunkowej:

Najnowsze w Dzienniku Pokładowym:

Najnowsze recenzje:

Najnowsze w KAJUTA ZAŁOGI: OKRĘT NAUTILUS - pokład on-line:

Najnowsze w KAJUTA ZAŁOGI: Projekt Messing - najnowsze informacje:

Najnowsze w KAJUTA ZAŁOGI: PROJEKTY FUNDACJI NAUTILUS:

Informacja dotycząca cookies: Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu logowania i utrzymywania sesji Użytkownika. Jeśli już zapoznałeś się z tą informacją, kliknij tutaj, aby ją zamknąć.