Dziś jest:
Czwartek, 28 listopada 2024

Nasze położenie na tej Ziemi wygląda osobliwie, każdy z nas pojawia się mimowolnie i bez zaproszenia, na krótki pobyt bez uświadomionego celu. Nie mogę nadziwić się tej tajemnicy... 
/Albert Einstein/

Komentarze: 0
Wyświetleń: 7571x | Ocen: 0

Oceń: 2/5
Średnia ocena: 0/5


Śr, 2 sie 2006 00:00   
Autor: FN, źródło: FN   

Po naszej publikacji „Smuga przed samolotem?” otrzymaliśmy kilkanaście maili. Wyjaśniamy, na czym polega to zjawisko!

Zjawisko „Smugi przed samolotem” jest często spotykanym efektem optycznym, a maile w tej sprawie otrzymaliśmy z całej Polski. Oto kilka maili przysłanych nam przez naszych czytelników. Witam! Jestem stałym i wiernym czytelnikiem waszego serwisu. Właśnie przeczytałem art. "Smuga przed samolotem". Sam zauważyłem takie zjawisko fotografując niebo (jestem właśnie na urlopie :) )i miałem już podzielić się moją obserwacją z innymi. Doszedłem jednak do wniosku w czasie licznych obserwacji, że ta "smuga przed samolotem" to po prostu cień rzucany przez samolot na chmury (oczywiście od promieni słońca). G. ( do wiadomości redakcji ) Witam, Piszę ponownie w ciągu tak krótkiego czasu nękając Państwa moimi spostrzeżeniami, tym razem w sprawie "korytarza" przed samolotem. Otóż jest to nic innego jak cień samolotu za którym znajdowało się słońce. Obserwowałem takie zjawisko wielokrotnie i na początku również wywołało ono moje zdziwienie. Odpowiednia wysokość powoduje powstanie cienia dokładnie przed samolotem, natomiast w spokojnym powietrzu i odpowiednich warunkach wilgotnościowych i cieplnych (nie jestem meteorologioem, w tej sprawie liczę na Państwa opinię) smuga kondensacyjna, która nota bene jest rorzedzonym powietrzem, po prostu spokojnie i równomiernie zanika (bodajże nad pustynią ma miejsce taki efekt). Z poważaniem, Hubert Przeczytałem akurat artykuł pt. "Czy na zdjęciu jest legendarna AURORA?" To co widzimy na zdjęciu i co widział jego autor to po prostu CIEŃ SAMOLOTU I SMUGI KONDENSACYJNEJ !!! Zjawisko takie można obserwować tylko czasami gdy samolot przelatuje najwyżej kilkaset metrów poniżej warstwy chmur, powietrze ma tem. i wilgotność odpowiednią do tworzenia się gęstej smugi kondensacyjnej. Sam wielokrotnie takie zjawisko obserwowałem (mieszkam w okolicy nad którą przelatuje dziennie ok 600 samolotów , kotlina jeleniogóska) Cień smugi i w mniejszym stopniu samego samolotu pada na podstawę chmur nad samolotem przy odpowiednim kirunku lotu samolotu często sam cień niejako pchany przez samolot tworzy niewielki kąt z samą smugą kondensacyjną. pozdrawiam serdecznie, wasz stały czytelnik :-) Tomy M. Witajcie Moi Drodzy ! Sprawa związana z samolotem i smugą to nie Aurora, lecz przebitka smugi kondensacyjnej na warstwę chmur. Obserwowałem podczas pobytu na Lubelszczyźnie wielokrotnie takie przeloty (akurat tam, bo po prostu miałem trochę więcej możliwości czasowych, niż podczas dnia pracy). Chociaż za bardzo nie orientuję się w tematyce lotniczej, to wydaje mi się, że gdy samolot leci ponad cienką warstwą chmur (która jest na tyle cienka, że widać samolot i smugę, lecz na tyle zwarta, że stanowi rodzaj powierzchni ekspozycyjnej) jego smuga kondensacyjna rzuca cień na te chmury i stąd efekt tunelu. Tak mi to wygląda, gdyż po kilkukrotnej obserwacji starałem się brać pod uwagę relację samolotu i smugi do położenia Słońca a w efekcie do ekspozycji cienia smugi na chmurach. Mam nadzieję, że jest to wiarygodne wyjaśnienie i że pokryje się ono ze zdaniem ekspertów lotniczych. Pozdrawiam serdecznie! Less Od Redakcji: Miło, że kolejny raz możemy liczyć na naszych czytelników, szczególnie, że to właśnie Wy tworzycie ten serwis. Opinia czytelników serwisu zyskała potwierdzenie podczas rozmowy z naszym ekspertem z Instytutu Lotnictwa w Warszawie. Wszystkim życzymy uważnej obserwacji samolotów i smug „za” oraz „przed” nimi...

Komentarze: 0
Wyświetleń: 7571x | Ocen: 0

Oceń: 2/5
Średnia ocena: 0/5


Śr, 2 sie 2006 00:00   
Autor: FN, źródło: FN   



* Komentarze są chwilowo wyłączone.

Wejście na pokład

Wiadomość z okrętu Nautilus

ONI WRACAJĄ W SNACH I DAJĄ ZNAKI... polecamy przeczytanie tekstu w dziale XXI PIĘTRO w serwisie FN .... ....

UFO24

więcej na: emilcin.com

Sob, 3 luty 2024 14:19 | Z POCZTY DO FN: [...] Mam obecnie 50 lat wiec juz długo nie bedzie mnie na tym świecie albo bede mial skleroze. 44 lata temu mieszkałam w Bytomiujednyna rozrywka wieczorem dla nas był wtedy jedno okno na ostatnim pietrze i akwarium nie umiałem jeszcze czytać ,zreszta ksiażki wtedy były nie dostepne.byliśmy tak biedni ze nie mieliśmy ani radia ani telewizora matka miała wykształcenie podstawowe ojczym tez pewnego dnia jesienią ojczym zobaczył swiatlo za oknem dysk poruszający sie powoli...

Artykułem interesują się

Poniżej lista Załogantów, których zainteresował ten artykuł. Możesz kliknąć na nazwę Załoganta, aby się z nim skontaktować.

Brak zainteresowanych Załogantów.

Dziennik Pokładowy

Sobota, 27 stycznia 2024 | Piszę datę w tytule tego wpisu w Dzienniku Pokładowym i zamiast rok 2024 napisałem 2023. Oczywiście po chwili się poprawiłem, ale ta moja pomyłka pokazała, że czas biegnie błyskawicznie. Ostatnie 4 miesiące od mojego odejścia z pracy minęły jak dosłownie 4 dni. Nie mogę w to uwierzyć, że ostatnią audycję miałem dwa miesiące temu, a ostatni wpis w Dzienniku Pokładowym zrobiłem… rok temu...

czytaj dalej

FILM FN

EMILCIN - materiał archiwalny

archiwum filmów

Archiwalne audycje FN

Playlista:

rozwiń playlistę




Właściwe, pełne archiwum audycji w przygotowaniu...
Będzie dostępne już wkrótce!

Poleć znajomemu

Poleć nasz serwis swojemu znajomemu. Podaj emaila znajomego, a zostanie wysłane do niego zaproszenie.

Najnowsze w serwisie

Wyświetl: Działy Chronologicznie | Max:

Najnowsze artykuły:

Najnowsze w XXI Piętro:

Najnowsze w FN24:

Najnowsze Pytania do FN:

Ostatnie porady w Szalupie Ratunkowej:

Najnowsze w Dzienniku Pokładowym:

Najnowsze recenzje:

Najnowsze w KAJUTA ZAŁOGI: OKRĘT NAUTILUS - pokład on-line:

Najnowsze w KAJUTA ZAŁOGI: Projekt Messing - najnowsze informacje:

Najnowsze w KAJUTA ZAŁOGI: PROJEKTY FUNDACJI NAUTILUS:

Informacja dotycząca cookies: Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu logowania i utrzymywania sesji Użytkownika. Jeśli już zapoznałeś się z tą informacją, kliknij tutaj, aby ją zamknąć.